Тиждень циклової комісії фізико-технічних, природничих, математичних та комп’ютерних дисциплін, захисту Вітчизни та фізичної культури
Математика, фізика, астрономія, хімія – є найдавнішими з усіх наук, разом з тим залишаються завжди молодими науками, які бурхливо розвивається, які увесь час розширюють галузі свого пізнання, все ширше розвивають свої зв’язки не тільки з природничими науками, а й найрізноманітнішими галузями людської діяльності, особливо завдяки інформатизації суспільства. А переконатися в цьому ми мали можливість під час проведення предметного тижня однієї з найбільших циклових комісій Костопільського будівельно-технологічного коледжу. Отож, тиждень фізико-технічних, природничих, математичних та комп’ютерних дисциплін, захисту Вітчизни та фізичної культури тривав з 17 по 21 лютого.
Розпочав знайомити всіх з «космосом» кандидат педагогічних наук Рибалко Андрій Володимирович, який провів відкритий урок з дисципліни «Фізика, астономія» у групі 81-ХМ.
18 лютого студенти-першокурсники під керівництвом викладача Рубля Миколи Володимировича, ознайомилися з правилами дорожнього руху. Під час проведення виховної години всі переконалися, що вкрай важливо бути не лише ввічливим водієм на дорозі, а й пішоходом. Також у вівторок, 18.02., викладач біології та екології, Линка Марія Петрівна, провела показ кінофільму «Шкідливість куріння та алкоголю» для учнів груп №5 та №7.
Творчий звіт гуртка МАН про науково-дослідницьку роботу на відділенні фізики та астрономії відбувся у середу, 19 лютого. Викладачі, Семещук Ігор Лаврентійович та Пінчук Руслан Олександрович, поділилися з усіма присутніми у кабінеті №7 своїми успіхами та секретами підготовки переможців-манівців. Саме учні та студенти, яких щорічно готують ці викладачі до участі в МАН, приносять в коледж призові місця на обласному рівні уже впродовж багатьох років. Сьогодні ж у гуртку займаються четверо студентів КБТК НУВГП. Всі вони продемонстрували свої роботи, які готують до захисту в обласному етапі МАН.
Викладач фізичної культури та спорту, Мальований Роман Ігорович, в екватор предметного тижня розпочав змагання серед учнів та студентів коледжу з настільного тенісу, підтвердивши всім відоме прислів’я: “В здоровому тілі – здоровий дух!”
20 лютого було насичене відкритими уроками. Викладач Остап’юк Аннна Петрівна провела відкрите заняття з “Хімії” у групі 91-Б. Урок виявився насиченим наочністю, новітніми технологіями та зацікавив всіх присутніх колег. Мета проведення – розвивати вміння самостійно працювати, порівнювати, робити висновки, узагальнювати та аналізувати таку велику кількість інформації була досягнута. Результатами діяльності студентів був захист навчальних проектів.
У групі 91-ХМ відбувся відкритий урок на тему: «Каріотин людини та його особливості». На прикладі результатів досліджень каріотину викладач Линка Марія Петрівна розвивала у студентів вміння логічно мислити і знаходити закономірності між порушенням структури каріотизму та його наслідками, виховувала розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах і важливості цих процесів для існування життя. Під час уроку переглянули кінофільм: “Таємниці хромосом” та мультимедійну презентацію: ”Каріотин людини”, також здійснено психологічну настанову – “Варіант успіху”, методи: “Дискусійна бесіда”, “Cлухаємо, аналізуємо, записуємо”, вправа – “Коло висновків”.
Також 20 лютого відбувся завершальний етап змагань з настільного тенісу. Призери: І-місце: Левчук Павло, учень групи №2; ІІ-місце: Потапчук Юрій, учень групи №8; ІІІ-місце: Захарчук Сергій, учень групи №6.
В п’ятницю, 21 лютого, коли у коледжі та у всьому світі відзначали Міжнародний день рідної мови, викладачі Павлова Тетяна Олександрівна та Пінчук Руслан Олександрович показали значущість та вагомість не лише мови, а й математики та фізики, провівши бінарний урок з «Фізики та математики» у групі №8. Учні, присутні колеги-викладачі мали змогу вкотре переконатися, що володіючи математичними знаннями можна й “зірку з неба дістати” та будь-яке завдання вирішити. На занятті за допомогою підручних матеріалів провели ряд цікавих дослідів, зокрема: «Капілярне явище», «Заломлення», «Дія атмосферного тиску», «Поверхневий натяг», «Процес дифузії», «Властивості магнітного поля» та ряд інших, переглянули дію законів «Збереження енергії» та «Архімеда» на практиці, адже «краще раз побачити, ніж сто разів почути».
Впродовж предметного тижня під керівництвом викладача інформатики Зданюк Юлії Миколаївни в коледжі проходив конкурс графічних малюнків «Мій майбутній будинок», адже робота з комп’ютерною графікою – один із найбільш популярних напрямів використання персонального комп’ютера, причому займаються цим не тільки професійні художники й дизайнери. Багато хто з учнів та студентів захоплюється малюванням, кресленням, розробкою проектів. Кожна навчальна група була ознайомлена з правилами та вимогами до оформлення малюнків, а у п’ятницю, 21 лютого, бажаючі представили свої роботи на холі третього поверху КБТК НУВГП. Були тут і проекти, і креслення, фото та малюнки, виконані за допомогою ПК. За результатами оцінок викладачів кращими виявилися роботи Кузьменка О., – студента групи 81-Бі, Парфенюка О., Черняка Т., Колдуна Ю., Усача П. – студентів групи 91-Б, Канащука Н., Петровича М. – студентів групи 91-ХМ та учнів групи №2.
Варто відзначити також, що дуже цікаві та змістовні стін-газети про безпеку в мережі Інтернет, розроблені студентами групи 81-БІ засобами графічних процесорів, “радували око” ввесь предметний тиждень. Проблема порушення прав дитини, її експлуатації, насильства над дітьми з використанням сучасних технологій Інтернету є відносно новою для України. Серйозною небезпекою є незнання та нерозуміння питань не лише серед дітей, але й серед дорослих. З стіннівки всі поповнили свої знання таки термінами як кібербулінг, брандмауер, віртуальна реальність…
По завершенню всіх запланованих заходів відбулося засідання циклової комісії з обговоренням та обміном інформацією. Всі дійшли одного висновку, що одним зі шляхів підвищення інтересу до вивчення предметів є добре організована позакласна робота. Ігри, свята, вікторини, тренінги, змагання розвивають логічне мислення, увагу, пам’ять, виразність мовлення. Все це робить наше життя більш цікавим, таким, що запам’ятовується, розширює кругозір і словниковий запас, зближує викладача і студента, а також сприяє зростанню професійних умінь викладачів, даючи їм можливість виявити себе організатором заходу або розробником завдань.
|