ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИКІВ  НА  УРОКАХ  ВИРОБНИЧОГО  НАВЧАННЯ

Період  навчання на виробничих полігонах найважливіший, бо саме там майстер формує навчальні вміння, вивчає можливості кожного учня, закладає базу для правильного і раціонального виконання окремих трудових прийомів, вчить основам майбутнього професіоналізму. Оскільки учні оволодівають у коледжі професію за обраним фахом, урокам виробничого навчання приділяється першочергова увага.
Здобуваючи комплексну професію “Муляр. Пічник. Штукатур” учні зацікавлені в тому, щоб отримати знання та  навички та стати справжніми професіоналами.  Адже саме муляр – це фахівець, який зводить  новобудови,  різні споруди, бере участь у ремонті житлових будинків, мостів, промислових,  цивільних  та інших споруд із  природних  та  штучних будівельних матеріалів.
Якщо ж буде потрібно скласти піч або кімнатний камін потрібні послуги пічника. Хороший пічник в сучасних умовах стає рідкістю, хоча затребуваність в його послугах постійно зростає.
Саме особливостям та тонкощам пічної справи був присвячений показовий урок  майстра виробничого навчання Рабешка В.Й. на тему “Футерування плит, печей, камінів”.
Метою уроку було навчити учнів прийомам і методам мурування пічних пристроїв,  правильній технології і послідовності виконання робіт, сприяти розвитку спостережливості, здатності мислити логічно, вмінню раціонально використовувати матеріал замовника.
Вся  увага майстра виробничого навчання була сконцентрована на формуванні в учнів практичних навичок. Відхилення  цегляної кладки від горизонталі, від вертикалі, товщина шва, – всі ці параметри  були під постійним контролем. Адже саме футерування печей, які використовуються в побутових цілях, представляє собою надійний захист від руйнівного впливу високих температур на корпус пічного приладу. А це свого роду екран, що перешкоджає тепловому потоку відкритого вогню безпосередньо впливати на стінки печі.
Це відповідальна робота і вона повинна виконуватись якісно.
На протязі всього уроку панувала ділова та невимушена атмосфера, спостерігався тісний зв’язок між майстром  виробничого навчання та учнями за рахунок дружнього спілкування.
Заняття було проведено на високому методичному рівні, зроблено та показано цікаву презентацію. Належну увагу приділено вимогам охорони праці, попередження браку в роботі, правильній організації робочого місця.
Учні групи №3, які ще кілька років тому не знали ким стануть у майбутньому, сьогодні знову і знову переконалися у тому що їх вибір  єдиним і правильним.
Тому з впевненістю можна сказати, що  професія будівельника – це професія майбутнього і ми віримо, що ця професія ще багатьом принесе радість, славу і пошану від людей!